Tarragona · Salou · Cambrils · Reus · La Pineda Platja Español Català English
Tarragona.net
Oci, turisme i cap de setmana
Hotels i Aparthotels Hotels i Aparthotels
Apartaments, càmpings i altres Apartaments, càmpings i altres
Platges i platges nudistes Platges i platges nudistes

Tarragona / Informació / Què veure i què visitar

Vistes panoràmiques des de la serra la Llena

Barberà de la Conca

A la part occidental de la serra de Prades es troba la serra la Llena, d'un paisatge dur, sec i feréstec, ben diferent del pradenc, verd, boscós i de relleus més suaus. Des de la punta del Curull o del coll de l'Abellar es gaudeix d'àmplies vistes de la serra i de les comarques de les Garrigues i del Segrià. La ruta comença a Vilanova de Prades. Per arribar-hi des de Montblanc es pren la N-240 fins a l'Espluga de Francolí i se segueix per la T-700 en direcció a Prades. Més endavant es trenca a la dreta per la TV-7005 fins al poble. Cal sortir de Vilanova de Prades pel carrer que des de l'església puja a mà dreta, entre la placeta i les cases. Després de 50 m, quan s'acaben les cases, es pren un camí senyalitzat amb marques blanques i grogues que remunta cap a l'esquerra. El sender s'enfila per un tram sinuós i rocós. En arribar al peu d'una petita cinglera, als 20 min, el camí gira horitzontalment a la dreta i passa a la vora d'una balma. Passats 25 min s'arriba a la carena, indret ben planer on es troba una pista emprada per al manteniment de les antenes de comunicacions de la punta del Curull. Cal seguir-la per l'esquerra. Als 40 min s'arriba a sota de la punta del Curull, coronada per una torre forestal des d'on es pot albirar el paisatge. Es desfà el trajecte de pujada a la torre i, per la dreta, es continua per la pista principal. De seguida s'arriba al coll de l'Abellar, als 50 min de trajecte. Des del coll, situat al peu de la penya Alta, es té una magnífica vista panoràmica del vessant obac de la serra la Llena, la Tosca, les viles del Vilosell i la Pobla de Cérvoles. També s'abasta gran part de la comarca de les Garrigues i la plana de Lleida. Es tomba a l'esquerra i es baixa per un camí senyalitzat amb pintura blanca i poc clar. Als 5 min es deixa aquest sender i se segueix a mà esquerra per un desviament poc marcat que, vorejant camps d'ametllers, torna a trobar el camí de l'anada, que ara se segueix a l'inrevés fins a tornar a Vilanova de Prades.   Llocs emblemàtics Penya Alta Punta del Curull Serra de Prades Serra la Llena Comarques:Conca de Barberà | Garrigues Distància:3.5 km Desnivell Pujada:150.0 m Desnivell Baixada:150.0 m Senyalització:No Durada:1 h 20 min Temes:Natura Tipologies:Rutes a peu en família   Criteris d´us de aquestes rutes   Veure restaurants aqui Veure hotels aqui   Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo / Dada d'actualització : 24/03/2006

Etiquetes: costa daurada, barberà de la conca, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja