Tarragona · Salou · Cambrils · Reus · La Pineda Platja Español Català English
Tarragona.net
Oci, turisme i cap de setmana
Hotels i Aparthotels Hotels i Aparthotels
Apartaments, càmpings i altres Apartaments, càmpings i altres
Platges i platges nudistes Platges i platges nudistes

Tarragona / Informació / Què veure i què visitar

La mola de Colldejou

Colldejou

L'objectiu d'aquesta excursió és ascendir a la mola de Colldejou, punt de mira privilegiat sobre la zona que fou utilitzat com a torre de vigilància. La fortificació medieval que encara es troba al cim ho testimonia. Per arribar a Colldejou des de Reus, cal anar per la carretera T-310 en direcció a Mont-roig del Camp i, passat aquest poble, cal agafar una desviació a la dreta cap a Colldejou (carretera T-322). Per iniciar la ruta s'ha de buscar, des de la plaça de l'Església, la pista de Colldejou a Llaberia i, quan es prengui, cal anar en direcció oest seguint els senyals vermells i blancs del GR-7, que se seguiran bona part del recorregut. Ben aviat es troba una bifurcació i se segueix per la dreta, cap amunt; el camí de l'esquerra condueix al mateix indret, una mica més endavant. Quan ja es porten uns 50 min de camí s'arriba al coll del Guix. En aquest punt cal deixar la pista i agafar un sender a mà dreta, marcat com a GR-7-3, que primer planeja virant progressivament cap al nord i després puja cap a la carena. Una vegada a la carena de la mola, se segueix el camí més fresat girant cap a l'est. Poc després es voreja una bassa, per continuar fins a arribar al cim. Després d'1 h i 45 min de caminada s'arriba a dalt de tot de la mola, on es veu la curiosa fortificació que la culmina. Per tornar només cal desfer el camí. Els excursionistes més preparats es poden plantejar de fer un recorregut circular, que té el seu origen a Colldejou, per la pista del coll Roig i que segueix els senyals del GR cap a l'esquerra. Uns 7 min més endavant es troben indicacions que dirigeixen cap a la mola. Tot seguit hi ha una bona pujada que porta a una carena pedregosa. Cal enfilar-se per la tartera per arribar al cim. Es torna en direcció oest. El temps mitjà esmerçat és de 3 h i 15 min.   Llocs emblemàtics Portell de les Processons Ruta alternativa: el coll Roig Cim de la Mola de Colldejou Coll del Guix Comarques:Baix Camp Distància:8.6 km Desnivell Pujada:500.0 m Desnivell Baixada:500.0 m Senyalització:Parcialment Durada:3 h 15 min Temes:Natura | Cultura                                              Veure hotels aqui                                         Veure restaurants aqui   Criteris d´us de les rutes Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo. Dada de actualitzación: 24/03/2006

Etiquetes: costa daurada, colldejou, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja