Tarragona · Salou · Cambrils · Reus · La Pineda Platja Español Català English
Tarragona.net
Oci, turisme i cap de setmana
Hotels i Aparthotels Hotels i Aparthotels
Apartaments, càmpings i altres Apartaments, càmpings i altres
Platges i platges nudistes Platges i platges nudistes

Tarragona / Informació / Què veure i què visitar

L'embassament de Gaià

Altafulla

Recorregut vora l'embassament de Gaià, ubicat entre Vespella de Gaià i Renau, el volum d'aigua del qual contrasta fortament amb el dur i sec paisatge de l'entorn. La ruta comença al poble del Catllar, on abans o després de l'excursió cal fer un cop d'ull al seu antic castell medieval. Per arribar-hi des de Tarragona cal prendre la N-340 en direcció a Altafulla i trencar a l'esquerra per la carretera local TP-2039. 0 km (62 m). Se surt de l'església pel carrer de França avall. Es passa pel costat de la casa de la Vila i, al final del carrer, es gira a l'esquerra (N) per l'avinguda 11 de setembre fins a l'avinguda Catalunya, on es tomba a mà dreta (E; km 0,3, 51 m) per continuar per la carretera. Es travessa el pont i es deixa enrere el poble. 1,2 km (61 m). Es pren a l'esquerra (N) un desviament senyalitzat cap a l'embassament de Gaià. Se segueix pel camí principal deixant trencalls secundaris a ambdues bandes. 3,8 km (124 m). Es gira a mà esquerra (NO) per un camí de terra que porta a la part alta de la presa, on s'arriba després d'una petita pujada. Aquí apareix una cruïlla i es tomba a l'esquerra (O). Es creua la presa i es continua recte fins al final de l'asfalt. 4,6 km (133 m). En arribar a l'alçada d'unes torres de la llum es topa amb una bifurcació i es fa cap a l'esquerra (S). Tot seguit es gira a l'esquerra (E) baixant per la pista. 5 km (92 m). La pista es bifurca: se segueix per la dreta (S) . 5,3 km (96 m). S'arriba a una nova bifurcació, on queda una casa a la dreta, i es continua per l'esquerra (E). Als 400 m la pista comença a ser asfaltada i de seguida fa un gir a la dreta: cal seguir sempre per la pista asfaltada. 6,1 km (75 m). Es travessa la via del TGV, que queda a mà esquerra, per un pas soterrani. A l'altra banda de la via surten dues pistes de terra a dreta i a esquerra i una pista asfaltada al mig: cal prendre aquesta darrera (S). Pocs metres més endavant es troba una altra bifurcació i es continua per la dreta (S). Es creua la via del tren i se segueix per la mateixa pista. Es troben les marques blanques i vermelles del GR 172, que se seguiran fins al final de la ruta. Es passa per una urbanització, per un pontet i s'arriba al Catllar vorejant la riera. Es prossegueix recte fins a accedir a l'avinguda de Catalunya. Cal travessar-la i seguir pel carrer Major fins a arribar al de França, on es gira a la dreta (SO). 7,3 km (62 m). Es torna al punt de partida. Fi de l'excursió. Llocs emblemàtics Presa de l'embassament de Gaià Embassament de Gaià Casa de la Vila Plaça de l'Església del Catllar Castell del Catllar Comarques:Tarragonès Distància:7.3 km Desnivell Pujada:175.0 m Desnivell Baixada:175.0 m Senyalització:No Durada:30 min Temes:Natura | Cultura     Criteris d´us de aquestes rutes   Veure restaurants aqui Veure hotels aqui   Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo / Dada d'actualització : 13/02/2008

Etiquetes: costa daurada, altafulla, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja